Ideevabrik web 2.0 kursuse loomiseks

by

Sügisel on mul plaanis läbi viia web 2.0 vahendeid tutvustav kursus kutseõpetajatele.
Meie kursuse õppijad on osutunud äärmiselt loovateks ja seetõttu mõtlesin küsida nõu, KUIDAS TEEKSITE TEIE?

Kursuse tellimuses on sellised kitsendused:
– kogu tegevus toimub veebipõhiselt (ilma kontaktpäevadeta)
– keskseks õpikeskkonnaks on web-ct
– õpitegevused peavad olema lihtsad
– õpitegevused võiks olla kutseõpetajatele vajalikud oma kursuste planeerimiseks
– tellija eeldab, et lõpus testitakse õppijaid

Oodatud on kõik ideed ja ka tellimuse kriitika!

Advertisements

6 kommentaari to “Ideevabrik web 2.0 kursuse loomiseks”

  1. Kai Pata Says:

    Esialgne mõte oli alustada kursust web-ct keskkonnas, tutvustada selles veebipõhiselt, kuidas erinevaid vahended (ajaveeb, vookogu, järjehoidja, wiki) kasutada ja seejärel näidata, juhtumeid, kus on neid vahendeid eraettevõtluses kasutatud. Ülesanne oleks ise teha ühe keskkonnapõhiselt õpidisain ja siis toimuks selle esitlemine web-cts.

  2. Kairit Says:

    Nooh, su esialgne idee on hea ju. Eriti see juhtumite näitamine, see aitab alati, tean omast käest 🙂

    Kas teil pole ühtegi kontaktpäeva? Ma lugesin ühest äärmiselt vahvast tegevusest, mida kasutada inimestega, kes pole väga blogijad. Ma näiteks oleks soovinud, et mina oleks kunagi “omal ajal” midagi sellist saanud teha. http://mlearning.edublogs.org/2007/03/16/workshop-activity-paper-blogs/ Võib olla oled sa sellest juba lugenud ka, igaljuhul ma ühes oma blogis ka kirjutasin sellest.

    Ja kui teil ka pole kontaktpäevi, siis selle tegevuse meeles pidamine võib hiljem ära kuluda 🙂

    Siis teine huvitav nõks, mille kohta ma lugenud olen, kuid mida ilmselt on jube raske ellu viia on see, et paned inimesed blogima, wikit kasutama jne, ilma, et nad sellest ise aru saavad. Nii palju kui mina nüüd aasta jooksul näinud olen, siis need kohustuslikud “teeme nüüd blogi ja oleme blogijad” väga paljute inimeste puhul ei tööta. Kui aga tööriistaks oleks ühisblogi ja mitte ei õpeta blogima, vaid blogi on lihtsalt tööriist, mida peab kasutama, et kursus läbida, oleks lugu ehk teine..?

  3. kaipata Says:

    Oh, suur tänu ideede eest! Mure on eelkõige selles, et kursuse tellija (eÜlikool) tahaks hoida asja oma kontrolli all – mistõttu on vaja web-ct kasutamist, kardan aga, et kui inimesed juba sellega tutvuma hakkavad, siis kulubki kogu aur ära. Ja mis kasu on lihtsalt omandada teadmisi web 2.0 vahenditest, kui ei saa ise midagi selgeks ega kasutada.
    See väljamõeldud variant on meie MII7008 kursusest palju lihtsam, keegi ei pea integreerima hajutatud maastikke, vaid sisuliselt on iga juhtum justkui ühe tööriista kasutamine mingiks kutsega seotud tegevuses. Näiteks oletame ajaveeb kui marketingi vahend turisminduses või retseptide päevik kokanduses; wiki peaks meeldima neile õppejõududele, kes kutsekoolides aineid õpetavad; agregaatorit kujutaks ka ette pigem loovainetes või miks ka mitte oma juuksuritöökoja leheküljena, mida rullid-peas klient võib silmitseda kuni soeng vormub. Kujutle näiteks, et youtube pakuks uusi soenguvideosid, moe ajaveebid uusi vahvaid riidemoode jne. ja see kõik oleks minu juuksuritöökoja reklaamlehel koos uute toodete voogudega firmadelt. See võiks isegi atraktiivne olla ja panna seda pisikest kodutööd 1 AP eest mõnuga tegema.

  4. heidi Says:

    Soovitaksin kursuse planeerimisel mõtelda ka selle peale, et kuidas koolitusel osalejad saavad oma õpitud oskusi ära kasutades ja luua kutsekoolis e-kursuseid. See praktilise näite idee on väga hea – olen juba mitu aastat kutseõpetajate koolitamisega igapäevaselt seotud ning julgen sellele kogemusele tuginedes ütelda, et midagi ei väärtustata enam, kui praktilist kogemust. Ertiti e-kursustel. Hea mõtel oleks ka teiste poolt loodud e-kursuste näitamine ja (koos) analüüsimine – milliseid vahendeid on kasutatud, millised eesmärgid seatud jne.

  5. kaipata Says:

    Aitäh, lootsingi nõuandeid inimestelt kel selle rühmaga rohkem Kogemusi.

  6. Indrek Says:

    Mina lisaks eeltoodule veel mõtte, et kui õpetajad näevad, missugused võimalused (samad mida meie kasutasime) neil e-kursusi võimalik läbi on viia siis saavad valida enda jaoks sobiliku teed. Praegu tahetakse suruda kindlatesse raamidesse ekursus (IVA, webCT, Moodle), mis õpetajatele ei meeldi. Nad peavad ära õppima kõige pealt keskkonna koos nende õigustega ja lubavustega, mis võtab paljudel aega. Selline kursus nagu seda on Kaugkoolituse kursus on heaks näiteks, et pole vaja kindlaid raame kursuse ümber, vaid valiku võimalusi millega sobilik tööd teha.
    Sellelt kursuselt olen saanud palju vajalikku infot eelkõige programmide osas mida olen varem katsetanud ning mida kursuse käigus proovisin (kuigi koha peal olen vähe viibinud)

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s


%d bloggers like this: